torsdag 7 juni 2012

12 timmar jobb, 45 minuter rast, jaaa

Idag var det plankdags på jobbet. Ägnade gårdagen åt att skiva och rulla en jävla massa kött, runt 250 pers har vi beställningar till till studenten, vilket blir cirkus 14 plankor i olika storlekar, låter kanske inte mycket men det tar tiiiiid, för fint ska det ju bli :)

Så efter att ha jobbat 9-18 onsdagen, vilket var en röd dag och därmed också 100% OB, hoppade jag idag på ett pass som jag var ganska säker på skulle bli lugnt. Skulle börja 7 och jag och Helena skulle gå hem när vi var klara med plankorna, jag siktade in mig på 14. Redan vid lunch vid 11 la jag ner hoppet om att få sluta tidigt och kunna ta en tripp på stan, eftersom vi då bara var klara med skivningen av all frukt och garnering. Det vart ett 12-timmars pass för mig idag. Jag har dock haft sjukt kul hela dagen och jag och Helena har skrattat som jag vet inte vad, haha, skulle nästan lätt kunna jobba såhär varje dag om det var lika roligt, fan vad jag trivs!

Imorrn är det i alla fall äntligen fredag, som jag längtat! Har haft fredag hela dagen idag, och söndag hela dagen igår så det är på tiden att jag får helg på riktigt nu. Personalfest står på schemat och jag är sååå laddad! Laddad för gocarten där jag antagligen kommer vara den som kommer sist med en hastighet på 5 km/h, och väääldigt laddad för ännu en utekväll med annorlunda men UNDERBART sällskap, hoppas allt blir som jag vill bara, iiiih :)

Niclas drog iväg för att spela lite volleyboll med ett gäng grabbar, så jag får somna själv ikväll, inte mig emot dock med tanke på att jag får en jäääättestooooor säng att bräka ut mig på, och lika kul får jag ha det nästa helg när han åker ner till Mantorp och roar sig.

Dags att sova så jag kaaanske orkar cykla på jobbet imorrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar