måndag 5 mars 2012

Olivia 18 år.

Vilken helg! Jag har verkligen fått förstå hur gammal jag har gått och blivit. Olivia fyllde 18 i tisdags, vi firade henne hemma med familjen då, hon fick en systemkamera som hon önskat sig och jag fick wienerbröd som jag önskat mig, haha. Hon har planerat lääänge att hon skulle ha en 18 års fest. Det var mycket som skulle fixas runtomkring som lokal, inbjudningar på facebook, ljud, ljus osv. Efter många om och men bestämde hon sig för att hyra Bringåsens bygdegård. Jag kunde inte förstå hur hon skulle lyckas fixa en fest så långt från stan men det var  tydligen inga problem sa hon, så länge det är fest och det är folk som inte tar sig in på krogen är dom villiga att ta sig vart som helst.

I lördags var det då dags. Jag och Niclas fick agera chafförer när det gällde ditskjutsande av ljud och allt annat. Det jag trodde skulle bli en vända slutade med många fler, så nåt finväder fick vi inte njuta av mer än från insidan av bilen, det gör mig ingenting dock då jag fullkomligt ÄLSKAR att för första gången efter vintern få känna däcken mot asfalten, finns fan inget bättre, så jag körde med hög volym på stereon och njöt av att sommaren närmar sig sakta men säkert.
Jag hade lovat mamma att hålla koll på läget, så jag och Niclas hade det vi skulle göra även på kvällen. Snacka om att kliva in i en vuxenroll, medans alla andra är på krogen eller på avicii så ställer man själv upp på att passa en 18års fest. Vi tog oss en välförtjänt middag tillsammans med Emelie och Mango på Eastern, riktigt gott men jag förstår fortfarande inte varför jag envisas med att äta buffé just för att man får äta så mycket man vill när det alltid slutar med att jag orkar äta en tallrik, lite ovärt men jävligt gött!:)

Jag höll telefonkontakt med Olivia under kvällen, kände att det inte fanns nån mening att åka en vända till dit bort om allt ändå var under kontroll, så vi hängde med E&M och hjälpte dom få liiiite ordning i deras fina nya lägenhet, supermysig! Vid elva bestämde vi oss för att åka ut, bara för att känna att vi hade  kollat läget innan vi kom hem för att sova. Väl där steg jag plötsligt 10 år till i ålder. Det var spya överallt ute, och inne var det K A O S ! Rummen det var tänkt att dom inte skulle vara i var fullsmockade med grisiga ungar, Olivia hade fått plocka bort alla kastruller då det hade varit några killar som hade använt dom som trummor eller liknande, två killar kom och drog på en tjej som såg ut att vilja spy vilken sekund som helst (tanken på vilken snödriva dom skulle lägga henne i ploppade ju upp direkt), och Olivia hade ingen koll på vart hennes kamera var. Jag hade sån fruktansvärd lust att slänga ut alla direkt och säga att festen var slut men jag kände väl att jag inte hade blivit superpopulär då. Olivia tyckte att hon hade läget under kontroll samtidigt som hon skrattade åt allt hon sa, så efter ett tag valde vi att åka hem. När vi väl skulle lägga oss vid två ringde jag igen i hopp om att festen var slut. Olivia hade då slängt ut alla då någon hade snott datorn, ett gäng killar hade börjat äta mat ur kylen, och en annan kille hade sparkat sönder en dörr, man kan väl säga att det började spåra där, för dom åtminstone, jag kan tippa på att det enligt mig började spåra vid nio.

Söndagen spenderades åt att städa. Jag hade ringt och kollat hur det gick vid halv tio och då sa dom att det var klart i princip, så jag och Niclas skulle bara komma förbi vid elva för att packa ihop ljudet. Väl där klibbade fötterna fast i golvet direkt när vi kom hem så det var bara för oss att börja svabba så besiktningen skulle bli godkänd.

Kan väl bara säga att den här helgen har varit väldigt vuxen, och det skönaste var när Olivia sa, Nu har jag haft min fest, för första och sista gången. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar