måndag 13 februari 2012

?

Idag känns som en sån där lustig dag. Jag vet inte om den kommer bli bra eller dålig, gå fort eller sakta, jag hoppas på dom båda första alternativen, bra och snabb. Perfekt.


Har precis varit och tränat. Blev en fruktansvärt lugn vecka för mig i förra, tränade bara måndag tisdag och onsdag, sen var jag fast med träningsvärk och en ond arm. Men man får räkna med såna veckor ibland, jag tycker inte att det ska vara ett måste att träna, jag gör det så länge jag tycker det är kul. Så idag var det alltså dags igen. Åsa har ju anmält oss till Vårruset i Sundsvall den 23 maj, det är "bara" 5 km men för mig är det mycket så det känns lite gruvsamt. Kände dock att det var dags att känna efter hur mycket jag orkade så idag valde jag att bara köra på löpbandet, det vart 7 km totalt. 1 km rätt lugnt promenad och 6 km jogg, så jag är riktigt nöjd, haha :) Nu vet jag att jag orkar springa, så nu ska jag bara få till en bra tid av det här :)


Helgen då. Underbar. Alldeles för kort som vanligt, önskar jämt att jag ska vara ledig måndagar också bara för att få långhelg, men man kan inte begära allt här i världen. 


I fredags vart det myskväll med Niclas. Vi mådde båda jätteilla när jag kom hem från jobbet, ingen var direkt jättesugen på allt godis vi hade köpt och vi hade en känsla av att vi mådde illa på grund av för lite mat, så halv nio beställde vi en pizza att dela på, haha, perfekt mat vid illamående :) Vi mådde bättre efteråt i alla fall så det var nog hunger det satt i.


Lördagen spenderades med Emelie. Fruktansvärt skönt att ha en så bra kompis bara en gränd upp, man behöver som inte tänka så mycket, det är bara att springa över och hänga :) Niclas och Alexander stod för middagen, rostas och potatisgratäng med god sallad osv. Riktigt bra gjort och jag och Emelie stod mer än gärna för disken när vi hade blivit bjudna på så god mat.
Vi tog ett glas vin till maten och när Sofia sen ringde för att planera vad vi skulle göra efter att hon hade slutat föll det ganska snabbt på fler glas vin, så hon och Lisa dök upp strax efter åtta med en överspeedad Betty och två flaskor rött. Hade utan tvekan en av dom bättre kvällarna på länge. Vi gick aldrig ut,  utan nöjde oss med att bli lulliga på vinet och prata om allt och ingenting. Vi körde full fräs på stereon och Maggio, Melissa och Oskar  var en del av det som kom ut ur högtalarna och vi körde allsång och längtade tillbaka till när allt var som bäst. 
Vi lovade oss själva och varandra att 2012 ska bli så mycket bättre än vad 2011 nånsin var. 


Söndagen spenderades en del på badrumsgolvet, en del i sängen och en del i badhusparken. Jag mådde fruktansvärt dåligt och det var nog längesen jag var så bakis så länge, det brukar ju som ge med sig men icke, rötjut är nog inget som uppskattas av min kropp. Min syster fick med mig ner till badhusparken och trots den mängd friskluft jag fick vart ingenting bättre och det slutade med att jag kom hem och somnade ganska omgående. 


Idag mår jag illa. Jag är osäker på om det är nån form av magsjuka på G eftersom jag mått illa lite av och till sen i torsdags i princip, eller om det är så enkelt att jag fortfarande är bakis. Ingenting känns omöjligt.


Have a good one.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar