måndag 27 februari 2012

Hej hopp gummisnopp.

Inget bloggande på en vecka, så kan det gå, det kanske är nu vi är påväg utför, ma får väl siii.

Veckan som gått har i alla fall varit ganska intensiv. I torsdags åkte jag till Stockholm med mamma, Emelie, Olivia, moster Bodil, kusin Lollo och hennes dotter Martina. Huvudanledningen till att vi åkte ner var för att se Dirty Dancing, men det hanns med ganska mycket mer, eller ja, egentligen inte, vi strosade på stan alla andra dagar, tog det lugnt och mådde gott. Musikalen var huuuur bra som helst hur som, och trots lite dumma sittplatser satt jag ändå bara och njöt fullt ut i 2 timmar. I mitt nästa liv ska jag absolut kunna sjunga, lära mig dansa så fort jag lärt mig gå osv, då kanske jag kan få vara med i en musikal en dag, och inte bara behöva mima varje låt från min sittplats längst bak i salongen, ååh, drömma får man väl?

Jag kom hem i lördags, fick svischa om och duscha fort som fan för att sen dra med mig Niclas till Sofia som firade sin födelsedag en dag tidigt. Jag var lite onödigt seg och det jag drack tog inte för fem öre, men trevligt var det, kvällen avslutades relativt tidigt och jag och Niclas gick hem och gjorde egen nattamat, perfekt:)

Igår behöver vi inte prata så mycket om. Vi mådde relativt dåligt hela dagen och den enda stora ansträngningen vi gjorde var att gå på stan och pallra oss till Sofia för en alldeles för god smörgåstårta. Jag fick även chans att känna på Maddes fina mage, och att känna hur lilltjejen sparkade på mig gjorde inte direkt mitt barnsug mindre, hååå, fina lilla bebismage.

Idag har varit en helt underbar dag. Jag tog sovmorgon, tränade, efterbesiktade Niclas bil (tredje eller fjärde gången jag besiktar en bil som inte är min) skyndade mig hem för att sen åka ner till badhusparken för att grilla korv i ett fruktansvärt kallt väder, men ack så gott det var:) Har hälsat på Åsa och Alfons, fixat naglarna som inte ville hålla, och sist men inte minst njutit av en goood spontan middag på Volos med Niclas, underbar dag, och det bästa av allt är att jag är ledig imorrn också vilket betyder att jag kan må underbart gott en dag till! :)

Nu ska jag sluta skriva, jag vet hur jobbigt det är att läsa långa inlägg.

Förresten, imorrn fyller min lilla lilla liiiiillasyster 18 år, hååå, vart tar tiden vägen?!

Kvällsfika:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar