onsdag 25 april 2012

Snart så.

Att klockan är halv sju och termometern visar 11 grader ute tyder ju bara på att sommaren är påväg, förhoppningsvis på riktigt den här gången. Jag har precis tänt upp lite ljus och gjort det mysigt innan mamma och Olivia ska kliva innanför dörren, vi ska ha en helkväll med dom sista avsnitten av One tree hill som mamma och Olivia inte sett än. Det är lite roligt hur insatt mamma är i den serien faktiskt, hon berättade för någon månad sen när vi pratade om serien att hon minsann visste att Lucas och Brooke varit ett par i verkligheten, gifta till och med, och att Haley sjunger på riktigt också, "Ja jag vet mamma" var mitt svar på det hon berättade eftersom jag varit insatt i serien i flera år, hon har samlat samma fakta som mig på några ynka månader, riktigt roligt, haha. Vi ska kocka ihop nån sallad av något slag också, blir nog en riktig myskväll. Hade varit kul om Emelie hade varit med också, men hon sitter om några timmar på ett plan påväg till Bali så det går nog ingen nöd på henne.
Det är lite gränspuck om man kan ha ljus inne längre, än så länge är det lite mysigt men snart är det nog dags att plocka bort dom nästan, dom utgör liksom ingen mysfaktor när ljuset utanför ändå lyser för ljust för att dom ska märkas.

Dagen har varit underbar! Jag och Lisa tog en rejäl morgonpromenad imorse vid åtta, solade oss lite bruna och sen tog vi en vända på stan. Så underbart väder så man kan ju inte låta bli att vara ute, tur man varit ledig alltså.

Nu kom mamma innanför dörren så det får räcka för idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar