måndag 2 april 2012

Exakt precis så är det.

Vi hörs på måndag, och nu är det måndag. tjenna.

Vi kan väl alla komma överens om att himlen bjöd på det största skämtet under gårdagen? HUR JÄVLA MYCKET SNÖ SOM HELST, KOM IGEEEEN! Om himlen en gång gett tecken på att det kommer bli vårigt och soligt och att sommaren snart är här, då kan den ju för fan inte slänga ut hundratusen jävla snöflingor sen? idiothimmel, och jag som har tagit bort dunjackan, inte en chans att jag packar upp den igen, för mig är det här en kanske tre fyra dags grej, sen ska den här skiten tina bort, japp. Bitter? Nej, bara jävligt irriterad och less på vintern, annars jävligt glad :)

Helgen har i alla fall inte bjudit på överdrivet mycket energidrivna aktiviteter. I lördags gick vi på stan och försökte hitta en present till Niclas syster, hon fyllde 20 i fredags och Niclas har alltid en tendens att springa i sista minuten, nu var det alltså till och med efter :) Vi var bortbjudna på middag hos mamma så under kvällen vart det kvalitetstid hos mamma och Olivia, himla mysigt, och runt 22 valde vi att röra oss hemåt med ett stopp på vägen, hemmakväll. Vi har inte ätit godis på fleeera veckor (typ två :)) så vi kände att vi var värda det. Väl hemma åt vi egentligen inte så mycket, vi köpte faktiskt inte ens så mycket och det är väl det viktigaste :) Vi kollade på Drive och jag somnade efter cirkus en halvtimme, lika kul för Niclas varje gång.
Söndagen bjöd på film, vi klev upp tre timmar senare än vad som var tänkt och efter en film och lite sömn i soffan var det dags att åka iväg på nästa middagsbjudning, den här gången i Brunflo för att fira Helenas födelsedag lite sent. Mat och tårta i stora lass och Rubble på typ 5 stycken i soffan stannade vi där till strax efter åtta, åkte och handlade och kom hem runt tio, ganska lagom för sängen, haha. Kan alltså inte påstå att vi har gjort nånting i helgen, men jävligt skönt har det varit.

Idag är jag ledig igen. Som det ser ut på mitt nya schema har jag lediga måndagar, väldigt skönt att ha tredagars helg måste jag säga. Om 20 minuter väntar en promenad runt berget, hade varit tusen gånger skönare om snön hade lyckats tina bort, meeen, man får fan inte låta det stoppa en, magen ska bort som sagt, och den försvinner då inte i soffan med en påse från hemmakväll, det kan jag lova.

Måste skriva oftare så jag inte gör ett kapitel i en bok av varje inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar