tisdag 4 september 2012

22.58

Ännu en dag har lidit mot sitt slut. Jag förstår egentligen inte varför folk gruvar sig för att jobba och så, tiden går ju faktiskt rätt fort. Nej nu ljög jag, ibland går tiden faktiskt sjukt sakta, ibland nästan inte alls. Idag har faktiskt varit en sån dag för mig, men man måste lära sig att tänka rätt, även om det känns som att klockan aldrig kommer slå 14 så jag får lunch, eller 19.30 så jag får gå hem, så vet jag ändå att den kommer göra det till slut, det gäller bara att hålla sig sysselsatt tills dess, inte svårare än så :)

Idag har det donats en jävla massa i charken, det har monterats in en ny snygg kyl bakom delidisken, inget som intresserar särskilt många men det är sjukt kul att jobba när det händer grejer. Eftersom det var ett projekt bakom disken under i stort sett hela dagen valde vi att inte ha delin öppen, och inte fisken heller just för det, vilket gjorde att jag vid två började fundera på om jag kanske kunde gå hem lite tidigare, 18 istället för 19.30 gör ändå ganska stor skillnad. Med den tron fortsatte jag jobba, och när jag kom med det briljanta förslaget vid 17-tiden visade det sig att dom var klar och det var dags att öppna upp delin igen. Jag sålde ingenting men tjänade några kronor extra på att vara kvar hela tiden, och vad gör det :)



Nu är det återigen dags för Linda att sova, imorrn väntar en alldeles ledig dag fylld med måsten, toppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar