fredag 7 september 2012

Den där fredagen innan jobbhelg

Jag sitter just och äter frukost, min näst sista påse med jordgubbar innan dom är borta för gott, bäst att njuta lite extra av varje tugga.

En jobbhelg väntar. Det slog mig precis att det är fredag idag, man glömmer som lätt bort det när man vet att man ändå inte blir ledig när man stämplar ut idag, då är det bara att förbereda sig på en jobbdag till. Min nästa lediga dag blir på tisdag, som jag har sett fram emot tisdag, sen i onsdags faktiskt. Dock blir min lediga dag inte helt ledig då jag igår fick reda på att jag ska på kurs tillsammans med Åsa på tisdag klockan 15, i Åre. Själva kursen är på onsdagen tror jag, men vi åker upp tisdag eftermiddag för att få äta middag och bo på hotell, heeeelt okej med andra ord, det gäller bara för mig att det jag hade planerat på tisdag är klart till 15.

Igår vart jag gräsänka dessutom, så jag passade på att rå om mig själv litegrann, tog mig ut på en runda som var allt annat än härlig, ville dö när jag nästan var hemma och målgången var lika långt bort hela tiden kändes det som. Förklaringen fick jag när jag kom hem, ett blodsocker på 3,4, inte konstigt att det var tungt. Tog mig senare ett efterlängtat bad och kollade på Hart of Dixie i 1,5h innan jag insåg att jag skulle bli förkyld om jag låg kvar i det kalla badet.


Nu är det en kväll till ensam hemma innan Niclas kommer hem, han är i Stockholm och spelar fotboll. Han åkte igår strax efter 17 och när jag pratade med honom när dom var framme skulle dom ner till baren och dricka lite öl, efter att dom tömt hela baren på tåget. Fick sms av honom imorse, "Det är inte sant..",  behövde knappt vakna till innan jag förstod att han var sjukt bakis, han blir ju det ibland, nåt så fruktansvärt dessutom. Kan inte låta bli att tycka synd om honom samtidigt som jag tycker att han borde lära sig någon gång, men icke:)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar