tisdag 25 september 2012

Räknade inte riktigt med att jag skulle längta så till jobbet

Det var nästan jobbigt att vara ledig igår. Jag hade ingenting jag var tvungen att göra och det visade sig att alla mina kompisar jobbade, förutom Åsa som låg hemma och var sjuk. Så jag skippade stadsturen och tog den där morgonen i soffan som jag så länge längtat efter men aldrig haft tålamodet eller tiden att ha. Så igår låg jag alltså i soffan i cirkus tre timmar, kollade på Greys, Desperate och 7th heaven, och jag blev sjukt rastlös, vet inte hur många jag skrev till under tiden och frågade vad dom gjorde, men alla jobbade. Så klockan 13 ungefär, efter lite lunch och i ordning fixande, tog jag bilen till Åsa och trotsade hennes sjuka, och vi surrade och surrade tills klockan slog tre och det var dags för mig att träna. Körde ett sjukt jobbigt CX pass följt av om möjligt ett ännu hårdare Bodystep pass, svetten rann kan jag lova! Men det är så det ska vara, och jag var precis lika slut som man ska vara när jag hade tränat klart:) Nästa vecka blir det nog Combat efter dock, jag kände ändå att jag nog hade klarat en timme till, kanske, man måste ju prova för att se;)

Igår kväll började jag känna av en ond hals när jag satt i Thereses soffa, och visst var det så, kunde knappt svälja när jag vaknade imorse, så nu sitter jag här, en halvtimme tills det är dags för jobb, med en stor kopp varm choklad i handen, bara att hålla tummarna på att jag blir frisk lika fort som jag vart sjuk!

1 kommentar: