söndag 18 december 2011

Äntligen 4e advent

Hååå, man ser ju redan vart den här bloggen är påväg, går ju som käpp rätt och helvete :)

4e advent och jag är lyycklig, har lyckorus i hela kroppen och har haft det i tre dagar nu, får hoppas på att det fortsätter lääänge till! :)


Om en vecka är julen över. Men så får vi inte tänka, om sex dagar är det julafton, och trots att jag jobbar just julafton längtar jag ändå huuur mycket som helst! Vet inte vad som hänt med mig, jag är egentligen en riktig julhatare, det är bara massa stök och tjorv och stress och skit. Men i år, i år har jag bestämt mig för att bara gilla läget. Jag har egentligen köpt för mycket julklappar jag inte har råd med men som jag ändå vill köpa, och trots att vi ska åka runt massamassamassa så gillar jag det i alla fall, mycket skönare känsla än att bara tycka att allt är jobbigt vill jag lova:)

Att jag fick jobba julafton ligger i grund till att jag ville vara ledig nyår. Jag tog efter många funderingar ett snack med chieefen och kollade om det gick att lösa och vips så var det löst. Jobbar med glädje 7 timmar på julafton när jag får vara ledig fredag lördag söndag nyår, och är dessutom ledig måndag tisdag också, så då jävlar ska det njutas uppe i fjällen! :)

Idag väntas jobb 12-21:15, och det känns inte heller ett dugg jobbigt. Jag fattar inte vad som hänt. Jobbade jag det passet på Maxi ville jag ju ta livet av mig, men inte nu minsann, även fast jag inte har sketakul i 9 timmar så är det ändå ganska roligt på nåt sätt jag inte kan förklara :)

Nu är det dags för en redig frukost så jag orkar jobba hårt. Niclas sa att vi skulle äta snart, jag vill inte tända det fjärde ljuset själv så jag tänkte vänta, men nu har jag fan väntat nog så det är nog dags att väcka lillgrabben:)

1 kommentar: