tisdag 27 december 2011

Ett STORT problem.

Okej. Just nu skiter sig allt rent ut sagt. Ja det känns så i alla fall. Har precis varit hos mamma och fikat och surrat. Kom på att prata om underställ av någon anledning och hur bra mamma hade köpt. Jag sa hur mycket jag älskade mitt men påpekade också att det kliade ganska mycket, men tänkte att det borde väl försvinna med tid och tvätt och så vidare. Men icke! Mamma berättade att det där kommer sitta i och att det beror på hur känslig man är mot det som är i, hur mycket det kliar. Så det kommer alltså inte sluta klia, och just nu sitter jag i sängen nyss hemkommen från mamma, ombytt till underställ. Tänkte sitta här ett tag nu och som det ser ut kommer jag få lämna tillbaka det här imorrn, det kliar som fan. Fuck fuck fuuuuck! det enda jag verkligen verkligen önskade mig i julklapp och som jag vart så glad över att få, ska jag alltså kanske behöva lämna tillbaka, well, it sucks. Och vet ni vad det värsta med det här är?! Det är att jag åker till Bydalen på torsdag kväll, jobbar 12-21:15 både onsdag och torsdag, och underställ är våran klädsel över hela helgen mer eller mindre. Jag har alltså knappt två timmar på mig imorrn eller torsdag att hitta ett nytt underställ som jag vill ha, håååå vad jobbigt!

Men! Till något roligare. Mamma bjöd hem oss av en anledning. Hon ville fika med bara oss döttrar och ge oss en gemensam julklapp. Väl där fick vi en påse med tidningsutklipp i; en gubbe, en holme, en takbjälk, ett dansande par, och ett tåg. Av dom skulle vi lista ut vad vi fick. På en lapp på påsen var det även blandade siffror och bokstäver som tillsammans skulle bilda någonting. Så vi började spekulera och ha oss, och efter några gemensamma funderingar och lite snack kom vi fram till att vi skulle på Dirty Dancing i Stockholm den 23/2-12, maahaaaaa! Fan va kuuuuul!! Allt är betalt och det enda vi behöver stå för är eventuell shoppingpeng, så nu jävla ska det jobbas i januari så jag kan åka och handla lite nya kläder i huvudstan, underjävlabart! Har kommit fram till att jag behöver små saker att se fram emot varje månad så jag kan jobba och spara, inga stora grejer men nånting, och nu har jag det här i februari, förhoppningsvis kanske lite Wallmans i Åre i januari men inget klart där än, vore ju himla fint :)

Idag har jag strosat runt på stan med Emma och Wille, så himla kul att hinna ses med jämna mellanrum och hinna se lillkrabaten växa och bli stor, och framförallt kunna fortsätta ha kontakt med Emma även fast vi bor en bit ifrån varandra, blir ju lätt att man "glömmer" bort varandra tyvärr.


Åkte efter en dag på stan vidare med Niclas på Önska för att handla upp hans presentkort och lite till med nya tallrikar, kommer bli himla kul att bjuda folk på middag snart när vi har hela uppsättningen, har äntligen hittat något vi båda gillar riktigt mycket utan att behöva prata nånting om det, kul!


Tror att det är dags för mig att ta av mig det här kliande understället. Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar