tisdag 10 januari 2012

Finliv

Ganska nyss hemkommen från Gold's. Skönt att ha träningen gjord innan klockan hunnit slagit tio men fruuuktansvärt jobbigt att ta sig upp vid halv åtta, var helt död, speciellt när jag inte somnade innan tolv, det är inte tillräckligt med sömn för mig.

Har precis tryckt i mig lite frukost, idag fick det bli havregrynsgröt och ett kokt ägg. Bestämde ju med Åsa igår att jag ska börja räkna lite kalorier. Inget jag kommer fortsätta med överhuvudtaget senare men jag måste testa nu och se om det ger några resultat. I det långa loppet tror jag bara att man dör sakta men säkert av det, och får panik så fort man äter en godis, och så vill jag minsann inte ha det, tänk då när jag äter mitt kilo ;) Har dock väldigt svårt med det här att räkna, jag vågar typ inte äta nåt bara för att jag inte vet vad det innehåller, och jag är för lat och okunnig för att kolla upp det, haha :) Men jag äter lite vad jag känner känns rätt, och jag fortsätter försöka utesluta kolhydrater så gott det går även om jag vet att jag behöver dom, men just för att blodsockret ska hålla sig stabilt, och än så länge känns det bra och jag ser fram emot att skicka in HbA1c för att se om det blivit nån förändring åt det bra hållet :) Det är dock svårt med insulindoserna just nu i början, när man är van att ta en viss mängd och måste dra ner det till nästan hälften känns allt så konstigt, och inatt vaknade jag och hade lågt blodsocker, 2,4, och jag oooorkade egentligen inte gå upp och äta, speciellt inte när kylen i stort sett är tom. Men, det var bara att pallra sig upp och trycka i sig en macka. Klockan var 05.10 och det kändes fruktansvärt ovärt att somna om igen på nåt sätt, jag blir väldigt pigg när jag vaknar av lågt blodsocker. Men när jag väl la mig i sängen igen somnade jag lika fort :)
Det här är väl lika intressant för er att läsa som det är för mig att läsa bibeln. Men jag hade lust att skriva så nu vart det så :)

Dags att steka på lite kyckling till senare och sen duscha innan det bär vidare mot jobbet för lite mer peeengaaaaar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar