måndag 2 januari 2012

LCHF

Apropå min träning. Om jag ska bli så nöjd som jag vill krävs också att jag ändrar mina matvanor. Slut med småätandet och alla pastatallrikar. Jag har läst konstant om LCHF i 40 minuter nu och har kommit fram till att det är det jag ska köra på. Jag körde det ett tag förra året och märkte stor skillnad på framförallt mitt blodsocker, och jag tog nästan inget insulin alls, skitbra. Jag var dock för lat och det slank lätt ner nån för mycket av Sofias goda sirapsbröd för ofta. Men nu ska jag satsa igen alltså, funderar starkt på att gå till köket och slänga allt onyttigt vi har på en gång, tror dock inte att det skulle uppskattas av herren i huset så jag hoppar det, men vafan, lite självdiciplin får man väl ta och ha! Jag tycker faktiskt inte om sötsaker så mycket längre, vilket känns positivt.
Jag kör på det här ett tag nu i alla fall, provar igen, och hoppas för gudarna att jag klarar det lite längre än en vecka den här gången :)

Nu jävlar ska det ätas avocadooo:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar