tisdag 10 januari 2012

(m)ica

Ännu en dag har kommit till sitt slut, äntligen. Det har varit en seg dag idag, även fast ingenting har gått annorlunda eller nåt har varit ovanligt tråkigt eller så, den har bara gått lååångsaaaamt. Men nu är jag hemma, och jag fick pålagt 3 timmar på morgondagens pass så det som var 15.15-20.15 vart 12-20.15. Ingenting som gör mig nånting för fem öre, får dessutom bara köra golv i tre timmar vilket känns skönt, men det hade ändå varit skönt med en kortdag på ett sätt, men vafan, här ska det jobbas :)
Satt i kassan ikväll och skulle logga in med mitt inlogg, slog fel fyra gånger i ren stress och då vart jag spärrad. Ica har på senare tid gjort förändringar så man inte kan vara inloggad i fler kassor samtidigt, vilket var väldigt dumt ikväll eftersom jag och Anne var dom enda kvar i huset. Jag bad först om att få låna hennes inlogg vilket gick bra men sen när kön växte och jag behövde hjälp med en till kassa så gick ju inte det. Då fick Anne ringa runt till halva telefonlistan innan hon fick tag i någon som kunde låna ut sitt inlogg till oss. Allting slutade ju bra och vi skrattade bara åt det, men det gjorde inte kunderna, vet inte hur många som kom fram till mig och bad mig ringa på en till kassa, som att jag satt där för skojs skull med häcken full. Idioter. Jag hade det jag gjorde där ett tag i alla fall och det var ju.. kul?

Imorrn blir det alltså en till jobbdag innan jag får långledigt, är ledig en hel vecka. VILL INTE. Har dock sagt till på dagis också att dom får ringa om dom behöver och så hoppas jag att dom ringer från Ica också, kommer gå runt med ångest om jag ska vara ledig så länge :/

Niclas är inte hemma så jag funderar på om jag ska gå och lägga mig och börja läsa på en bok jag lånat av Åsa, får se hur länge det tar innan ögonen sätter stopp och vill sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar